Alla inlägg under januari 2014

Av Hanna Sjöström - 29 januari 2014 22:51

Kärleken till denna lilla människa går inte att beskriva, den är oändlig.. Hon är så fin på alla sätt och jag kan sitta och titta på henne hur länge som helst..

Idag var vi på bvc och tösen sköter sig.. Hade gått upp 300 gram sedan förra veckan så det var ju helt klart godkänt! :) Vissa dagar känns det som vi inte gör annat än att amma men det är ju såå mysigt att ha henne så nära.. Min lilla guldklimp! <3

Efter bvc åkte vi hem till min mormor, Sagas gammelmormor.. Där fikade vi och umgicks en stund.. Vid två hugget kom Sanna och ville ha hjälp med att lägga i slingor.. Det blev bra men oj vilken tid det tog att dra upp alla slingor.. :P Nu ikväll åkte Krille och hämtade Majken.. Så äntligen fick de små töserna träffa varandra.. :)

Just nu är det bara bebis och allt runt henne som kretsar i mitt huvud, mycket mer får inte plats för tillfället så det kommer troligtvis vara det som det skrivs om ett tag nu.. :)

Godnatt och sov gott!

Av Hanna Sjöström - 19 januari 2014 22:59

Jag tycker nog allt att vi återhämtar oss rätt bra.. :) Dock får jag inte lyfta tyngre än bebis på en hel månad.. Vi har varit ute på några korta promenader, det går inte så snabbt men det behöver det inte göra än.. Jag tänker inte skriva en lång uppsats om min förlossning, den var känslosam och utan Krille hade jag ALDRIG klarat det.. Däremot kan jag berätta att den blev absolut inte så som jag hade tänkt mig.. Det var en lång process som efter 58 timmar och 3 nätter utan sömn resulterade i ett kejsarsnitt.. Men på torsdagen kom en fin liten tös till världen! Hon mår bra och det är huvudsaken! Jag trodde aldrig att dessa känslor var möjliga! Jag kan liksom inte beskriva hur mycket jag älskar denna lilla människa.. Vi har haft henne här i 10 dagar men jag kan inte tänka mig ett liv utan henne..

Nu ska mamman försöka sova lite tror jag! Godnatt! :)

Av Hanna Sjöström - 14 januari 2014 11:13

Den 9:e januari klockan 12.01 är vår älskade lilla Saga född! Hon är så fin, jag kan sitta och titta på henne hur länge som helst.. Igår så sprutade tårarna när jag satt och ammade henne just bara för att jag känner mig så oförskämt lycklig! Hormoner deluxe men dessa känslor är ju helt nya för mig.. Nu är jag mamma! <3 Det vi gör här hemma nu är att äta, bajsa och sova.. Eller iaf Saga.. Mamma och pappa får inte så mycket sömn men så är det och nu ska vi försöka komma in i livet som föräldrar till denna ljuvliga lilla tös! <3

Av Hanna Sjöström - 4 januari 2014 20:23

...Är gigantisk nu.. I början fick jag höra att jag hade en liten mage nu är den mega stor.. :) Eftersom jag inte är så lång så ser jag verkligen ut som en köttbulle nu.. haha men hoppas det inte dröjer allt för länge till nu.. :) Det kan ju sätta igång ikväll eller om cirka 3 veckor.. Sånt man inte vet! :P

Är så glad över att både Krille och jag har så fina familjer! De är bäst! <3

Varit en sväng på cheapy idag sen kom Krilles föräldrar hit.. Ja, det händer ju inte så jättemycket om dagarna nu för min del.. Sover så dåligt så jag har helt vänt på dygnet..

Ha en fin kväll!

Av Hanna Sjöström - 3 januari 2014 23:53

Idag gick jag in i v.40 och nu vill jag att bebis ska vara här.. Din mamma och pappa längtar ju efter dig! <3

Har inte gjort många knop idag, kändes såå skönt att vakna och veta att huset var städat och att jag inte hade några måsten alls idag.. Det enda vi har gjort är att titta på film, Maria Wern och så gick vi ut på en liten promenad förut. Det var skönt! :)

Mycket roligare än så blir det inte idag. Nu är det dags för mig att försöka sova, godnatt!

Av Hanna Sjöström - 2 januari 2014 22:02

Världens bästa mamma har varit här idag och hjälpt mig att städa heela huset.. Det känns verkligen såå skönt.. Hade aldrig orkat göra allt det där själv! Hon är bäst!! <3 Så nu är både julen och allt damm bortstädat.. ;)

Var hos barnmorskan idag.. Det såg bra ut allting, det var ju skönt! Jag vet dock inte riktigt hur jag ska tolka vissa saker min barnmorska säger men skitsamma känner jag lite.. Krille och jag tolkar henne då väldigt olika.. Nu vill jag bara att bebis ska vara här!

Twilight på tv:n så den ska jag kolla klart på nu! :)

Av Hanna Sjöström - 1 januari 2014 20:35

...Mitt första mål 2014 är såklart att få ut bebis innan jag siktar på annat! Man vet ju verkligen inte hur något blir förens efteråt...

Av Hanna Sjöström - 1 januari 2014 20:33

För nästan exakt 1 år sedan var det här min verklighet! Att klara milen på bandet var riktigt stort för mig.. Låååångt tills dess.. :) Mitt mål är inte att springa en mil utan mitt mål är att jag ska tillbaka på bandet och sedan får jag ta det där ifrån.. :)

Ovido - Quiz & Flashcards