Alla inlägg under september 2013

Av Hanna Sjöström - 27 september 2013 22:03

Blev inte lika mycket gjort idag som jag hade tänkt men har bakat lite, handlat, dammsugit, fixat present och varit med lillasyster på systemet.. :) Majken och Krille har spelat massa spel.. De har så kul ihop när de grejar, sötnosar! :) Bilen gick igenom besiktningen också, det är ju bra men trots att sprickan i rutan inte stör eller skymmer sikten så satt den tydligen inte okej så vi måste se till att den blir bytt lite snabbare än vi hade tänkt oss.. Trista pengar men man måste ju ta hand om bilen lite också för att den ska rulla som den ska.. :) På tal om bil så är ett av mina största problem just nu att vi bara har en bil.. Blir tokig!!! Jag vet att det är ett riktigt i-landsproblem, nooooot!! Men för mig blir veckorna så mycket jobbigare när vi bara har en bil.. Planering och bök för att ta sig till jobb! Men tur att min kära mamma och lillasyster är så snälla! :) Nästa vecka behöver jag bil varje dag.. Jobbar 5 dagar nästa vecka mån, tisdag, fredag, lördag och söndag plus möte på onsdag och och ett besök hos barnmorskan på torsdag.. Jaja, det löser sig! :)

Jag är helt sinnes trött.. Vaknade vid sju imorse och kunde inte somna om. Majken vaknade vid halv 8 typ så kunde lika gärna gå upp.. Ska titta klart på Idol och sen ska jag nog gå och lägga mig..

By the way.. Var ju med Sanna på systemet förut.. Sanna sa till mig så fort vi kom in, oj vad folk tittar på dig och din mage.. Är det så konstigt att gå in på systemet när man är gravid? Jag menar det betyder ju inte att JAG ska dricka alkohol bara för att jag går in där?! Jag köpte en vinbox jag ska bjuda på imorn och sen ett alkoholfritt vin till mig! Inte säkert det är gott men tänkte att det kunde vara kul med något iaf.. :) Hoppas alla som blängde tycker det är okej! ;) Haha

Ha en trevlig helg! :)

Av Hanna Sjöström - 26 september 2013 23:07

Nu har jag tagit helg! De här tre kvällarna har gått bättre än väntat och det känns väldigt skönt! :)

Imorn har vi lite att styra med, nu när Majken är här ska vi fixa klart lite på hennes rum.. Det vi två kan göra själva.. ;) Behöver kanske lite pappa-hjälp och så ska mamma komma och hjälpa oss få lite ordning på alltsammans sen.. Men nu är nya sängen på plats och det verkar som hon sover gott i den än sålänge iaf.. :) Hon har ju så litet rum så det fick bli en loftsäng så hon kan få plats med lite grejer under sängen också.. :) Sen ska vi handla lite både mat och inför tjejfesten, städa lite, köpa present, troligtvis baka! Ja, det som jag inte orkat och hunnit nu när jag jobbat så långa pass den här veckan.. Sen ska vi in till Mjölby och besikta bilen eller om vi överlåter det till pappa, vi får se.. Sen ska vi såklart laga lite mat och ha lite myskväll.. Plus att vi ska hinna umgås men Majken brukar gilla att hjälpa till och fixa och greja.. Hon vill ju att något ska hända hela tiden.. ;) Så det blir säkert en bra dag! :) Ja, dagen imorn kommer nog gå snabbt så lika bra att gå och lägga sig nu så jag orkar upp.. :) Sov gott!

Av Hanna Sjöström - 26 september 2013 11:23

Jag ställde klockan på nio.. Har ett svagt minne av att jag stängde av klockan och vaknade nu vid elva.. Jisses! Sovit 10 timmar sammanlagt, tror jag somnade vid 1 typ.. Visst har jag vaknat några gånger inatt men det gör jag ju varje natt nu för tiden så de stunderna räknar jag inte.. Kroppen är trött men ett jobbpass kvar.. Det fixar jag! :) Sen ikväll kommer Majken!!!! :) Äntligen, ska bli sååå kul att träffa henne!

Nehe, nu måste jag äta och göra mig i ordning måste åka om 1,5 timme typ..

Hejhopp!

Av Hanna Sjöström - 25 september 2013 22:35

Jisses vad kroppen börjar bli tung.. Har en långkväll kvar imorn sen tar jag helg... Ska bli väldigt skönt! Man blir lite bortskämd med att jobba nätter.. Man har ju dagarna på sig att göra saker även om man måste sova så hinner man ju en del om man verkligen måste och vill.. Man kan ju sova till 13-14 något sånt.. :) Undantag för helgerna då vi har 3 nätter på raken.. Sömnen är så viktig då för att man ska orka med hela helgen.. Den här veckan känner jag mig alltid väldigt låst, vanesak.. :)

Tråkigt inlägg, känner mig inte jätterolig ikväll.. Ska ta en dusch och gå och lägga mig tror jag bestämt.. Juste, lite annat först.. Jaja, godnatt! :)

Av Hanna Sjöström - 23 september 2013 21:25

En av mina fina födelsedagspresenter jag fick.. Krille blev avundsjuk så han ville också ha en.. :) Så vi har legat i varsin sån här ikväll och tittat på film.. En bra film och en mysig kväll.. Kände att vi behövde det.. :) Visst träffas vi varje dag men som ihelgen har vi haft saker att göra hela tiden och då blir det ju inte att man är bara vi.. Den tiden är väldigt viktig för mig! Sen jobbar jag ju kväll nu tisdag, onsdag och torsdag och så kommer Majken på torsdag och är här över helgen och då är det alltid full rulle.. :) Sen ska jag ha lite tjejkväll på lördag för att jag har fyllt år så dagarna och kvällarna springer på.. Idag har jag mest slappat, foglossningen spökar men jag gjorde iaf färdigt inlämningen och skickade in den så det är klart.. Känns skönt! 3 inlämningar och ett prov kvar sen ska jag vara klar.. :)

Nehe bort och hämta bilen hos lillasyster så jag kan ta mig till jobbet imorn.. Sov gott! :)

Av Hanna Sjöström - 23 september 2013 12:16

Igår var jag på mitt första piri-piri party.. :) Det var en tjej där som syr barnkläder.. Oj, vad mycket fint det fanns! Jag tyckte dock det var lite svårt men beställde iaf en dreglis och en snuttis med pillappar.. :P Har några fler saker jag vill beställa men det får bli när bebis är på utsidan.. :) Det var många mammor där och många gravida.. Det var kul! :)

På förmiddagen blev vi bjudna på pannkaksbrunch hos Macke och Malin.. Mysigt! :) Både Svea och Alice var där så jag fick bebisgosa lite men oj vad jag längtar efter vår lilla när jag träffar de fina töserna.. 3, 5 månad kvar! :) Skönt att kunna prata av sig lite med någon som precis varit i samma situation som jag är nu.. En del säger att när man är gravid så tror man att man har en sjukdom! Så är det självklart inte men har man inte varit gravid så har man ingen aning om alla känslor som åker som en berg och dalbana eller alla förändringar som händer med kroppen som man inte har någon kontroll över alls! Det är inte alltid lätt och vissa får ju mer besvär än andra.. Tyvärr är väl jag en av dem men ändå så mår jag ju rätt så bra just nu.. :) Visst vill jag att de här sista månaderna ska gå snabbt men ändå behöver vi nog tiden för att förbereda både oss själva och de praktiska sakerna.. :)


Nu längtar jag tills vi ska åka till Ullared och shoppa!! :)

Tänkte försöka börja med lite plugg idag.. Den här veckan och veckan efter består av väldigt mycket jobb så kommer inte ha så mycket tid.. Hoppas våran bil vill dyka upp snart! Helst idag!!! Börjar bli lite trött på att bara ha en bil.. Blir så rörigt de dagar jag jobbar.. Jaja, den kommer väl så småningom! :)

Ha en fin dag!

Av Hanna Sjöström - 21 september 2013 23:18

Hade en helt fantastisk födelsedag igår med min familj.. Vi åt på Skänninge restaurangen och sen åkte vi hem hit och fikade.. Maten på Skänninge restaurangen var över förväntan, dit ska vi absolut gå igen! :) Bara ätit buffén där på dagen förut.. Kul med en restaurang i Skänninge dit man kan gå en fredagkväll om man känner för att gå ut och käka.. Jag åt plankstek, mums! Det var mysigt att hela familjen kunde gå ut och äta ihop, det gör vi inte så ofta.. :) Ikväll kom Krilles föräldrar + Filip hit.. Vi grillade på gasolgrillen som vi inte har hunnit inviga än, så deg blev premiären och så har vi fikat och haft en trevlig kväll.. Helt otroligt vad allihop skämmer bort mig.. :) Känns helt okej att bli 25..

Var hemma hos mamma förut pch tittade igenom lite lådor med gamla bebiskläder.. Sånt gillar jag.. :) Hittade lite smått och gott som mamma skulle tvätta upp som bebis kanske kan använda.. :) Lite kul att kunna använda något som vi hade när vi var små.. Hittade bland annat en jättefin stickad tröja med mössa och tossor till.. :)


Nu ska jag titta klart på "hur många lingon finns det i världen" den går på tv:n.. Sen dags att sova.. :)

Godnatt! :)

Av Hanna Sjöström - 20 september 2013 10:56

Idag blir jag 25 år!! Oj, vad tiden går! :) Men 25 är en bra ålder tycker jag.. Har alltid sagt att jag ville få barn innan jag blev äldre än 25 därför tycker jag faktiskt att det är lite häftigt att idag på min 25 års dag går jag in i v.25 Ödet liksom tajmade in rätt så bra! :) Tänk att när man är liten tänker man så mycket på ålder och bestämmer saker.. Då ska jag ha skaffat barn, då ska jag ha gift mig osv och idag innan jag blir 26 iaf så har vi en liten bebis.. :) Häftigt hur livet kan bli och hur mycket man planerar och funderar genom livet.. Haha fast tror mest att de där planerna och funderingarna när man är yngre är drömmar för vad man vill göra inte när man vill göra det.. Det är härligt med drömmar och viktigt att dom finns! :)

Nu är jag hungrig, har inte gått upp än.. Så nu ska jag äta en härlig frukost och bara njuta av att idag är det inga måsten.. :) Krille slutar tidigare från jobbet idag och ikväll ska vi ut och äta med mamma, David, Sanna och så kommer Renée, Joline och Mormor lite senare.. Imorn blir det en kväll med Krilles familj.. Känns som det kommer bli en härlig och mysig helg! :)

Ha en bra dag för det ska jag allt ha! <3

Ovido - Quiz & Flashcards