Alla inlägg under december 2013

Av Hanna Sjöström - 31 december 2013 18:13

Blir en lugn kväll hemma för vår del.. Denna höggravida kvinna är inte riktigt på hugget i år utan vill bara ta det lugnt och så får det bli.. Vi har varit hos mamma på dagen och ätit och så, trevlig eftermiddag! :)

Jag tror och hoppas inte att jag går över tiden! Om 6 timmar så får bebis komma när den vill men tror inte att den tänker titta ut innan dess.. :) Känns som magen hänger nere vid knäna nu.. Den har helt klart sjunkit ner sista tiden och sjunker allt mer och mer.. :)

Vi har haft ett bra år och hoppas på att nästa blir ännu bättre! Då har vi en egen liten familj! <3 Nu lite nyårsmys med min andra hälft, gott nytt år! <3

Av Hanna Sjöström - 30 december 2013 13:15

Vad snabbt julen gick, imorn är det nyårsafton! :) Fortfarande ingen bebis så blir kanske en 2014 bebis trots allt, är ju faktiskt 10 dagar kvar till bf.. Igår fick jag för mig att baka bullar.. Så nu har vi lite bullar i frysen.. Är kanske inte så smart att ge sig på sånt där nu egentligen, känner av i ryggen när jag stått upp nästan en hel dag så där och då har jag svårt att sova på natten.. Dagen igår gick snabbt, på kvällen myste vi till det med lite tacos och sen kom mamma över för att smaka nybakta bullar.. :) De fick godkänt! ;)

Låter nog rätt bitter nu i mina inlägg men det är tungt och det är jobbigt att vara svullen.. I dessa tider kommer alla med sina nya löften om träning och hälsa och jag bara längtar tills jag kan börja igen.. Jag längtar efter att dricka en celcius och att köra slut på mig på gymmet.. haha som inte kommer bli ett dugg svårt i början med tanke på hur mycket jag tappat.. :P Kanske dock dröjer ett tag till innan jag blir kompis med gymmet igen men hoppas att det inte ska ta allt för lång tid.. :) Lite tankar som snurrar omkring så där.. :)

Dags att fixa lite käk, hejhopp!

Av Hanna Sjöström - 26 december 2013 23:58

Inte jag då men Majken.. :P Har haft lilljul idag eftersom Majken inte var här på julafton.. Om jag säger så här, Majken är alltid väldigt uppspelt när hon ska träffa sin farmor.. Det går liksom inte riktigt att förklara, tänk er då hur det blir när det är massa paket inblandade också.. haha var en trött tjej som kröp ner i sin nya, fina pyjamas hon fick av Sanna, Daniel och Jamie.. :) Vi har ätit julmat och fikat.. Nu får det allt räcka med julmat för i år.. :) Jag har mest suttit still medan de andra grejat och plockat och fixat med allt.. Jag har lite svårt för att släppa allt men jag orkar verkligen inte så det är bara att gilla läget och självklart är jag tacksam! :) Även jag fick fina paket idag! Krille och jag fick bland annat en skötväska, guldvärt då jag verkligen inte vetat vad vi ska köpa för någon.. Den här verkade hur bra som helst! :) Jag är lite sugen på att åka in på mellandagsrean imorn, bara för att titta lite men blir nog inte så.. Får nog hålla mig lugn här hemma nu, bara tanken av att gå och trängas med en massa folk när jag knappt kan gå, känns så där.. :)

Dags att sova, godnatt! :)

Av Hanna Sjöström - 25 december 2013 23:22

Vilken mysig jul det varit.. Än är den inte riktigt slut än.. Imorn ska vi ha lilljul eftersom Majken kom idag.. Men vi bestämde att vi skulle låtsas att det var julafton idag också så hon fick öppna våra paket idag.. Ikväll var även mamma och Sanna här.. Så vi åt mat (dock inte julmat) och hade en trevlig kväll.. :) Jag är helt slut idag.. Igår var vi ju hos mamma och idag kom nästan hela släkten till mamma där vi käkade och umgicks.. Sen nu på kvällen har vi varit här ikväll.. Fick gardiner av mamma i julklapp som jag fick för mig att hänga upp förut så det har jag också grejat med.. Imorn får det bli lite vilodag, iaf fram till eftermiddagen.. :)

Satt och tittade på lite bilder.. Jisses, jag har en hel del att jobba på när bebis bestämt sig för att komma ut.. Inte med en gång såklart men så snabbt det går.. Denna graviditet har gjort mig så stor. Har ingen kondis eller muskler kvar så det är bara att ta tag i sen.. Jag ska tillbaka till dit jag var innan, jag mådde så sjukt bra då.. Tränade och mådde bra! Självklart blir det en omställning med bebis och kommer säkert ta ett tag men jag tror ändå att det är viktigt att inte glömma bort sig själv! :) Mår jag bra så är jag en bättre mamma, flickvän, sambo, dotter.. Ja, allt vad man nu är och framförallt är jag snäll mot mig själv!


Nee nu måste jag gå och lägga mig.. Stupar snart!

Av Hanna Sjöström - 23 december 2013 11:23

Imorn är det julafton, tänka sig.. Känns inte så juligt när man tittar ut tyvärr men vädret kan man inte rå över så vi får göra annat för att få julkänslan att infinna sig.. :)

Igår var jag hos mamma och vi lyssnade på julmusik och gjorde köttbullar.. Det blev några stycken.. Mysigt, där fick jag lite julkänsla! :)

Väntar på att hon ska dyka upp nu också.. Ska med henne till Mjölby och köpa det sista till maten.. :) Ha en bra dag!

Av Hanna Sjöström - 21 december 2013 16:31

Att städa är ju förbaskat tråkigt alltså.. Nu är det mesta undan plockat iaf och tvätten är äntligen vikt och inplockad.. Nu ska jag ta fram dammsugaren och moppen.. Dock blev det typ en 2 timmars paus, la mig i soffan och somnade en stund.. :P Tiden sprang ju iväg men vad gör det? :) Krille tyckte det var skönt, då fick han ju också paus..

Igår var vi hemma hos Sara och Jonas en sväng.. Det blev en mysig kväll! :) Bara slappa, prata och äta lite gott.. Yees, det är typ det som orkas med just nu.. Känns som jag är på väg att explodera och framåt kvällen blir jag riktigt svullen om fötterna..

Igår gick jag in i v.38 och vi chansade på lite datum.. Blir spännande att se vilket datum det blir.. :P

Nehe, lika bra att dra fram dammsugaren nu så det blir klart någon gång.. Finns ju roligare saker att göra när kvällen kommer.. :)



Av Hanna Sjöström - 19 december 2013 19:10

Lägger en chansning på 4:e januari.. :)

Haft besök av kusin och hennes lilla Maja idag.. Alltså alla dessa bebisar, jag längtar efter bebis så jag blir tokig!!! :)

Jag var hos barnmorskan igår och allting såg bra ut.. Hon klämde på magen och sa, här känner jag pannan.. :) Så häftigt! Vi lyssnade på hjärtat som vanligt, jag älskar det där ljudet av hjärtat som slår och så mätte vi magen.. Oj, vad den växer! Jag tittade på bilderna jag lagt upp på instagram i v. 19 & 25, tänk att jag kände mig stor då.. Magen är ju huuur pluttig som helst.. haha men så är det ju.. :P Nu är den inte så pluttig längre.. Jag hade en barnmorska igår som jag inte haft förut för att min vanliga var sjuk.. Hon var väldigt bra och trevlig.. :) Hon tyckte min mage var jättefin och sa: den måste du vara stolt över.. Det var kul att höra men jag sa till Krille det är säkert något hon säger för att peppa för att hon vet att när man är i v.37 så är det inte så roligt längre.. ;)

Neheee nu äre nog dags att försöka äta något.. :)

Av Hanna Sjöström - 17 december 2013 20:46

Det här året har varit ett år med mycket glädje men också ett år med stora förändringar, ett år med mycket tankar och fundringar över hur livet ska bli.. Ett år där vi fick reda på att vi ska få barn tillsammans! :) Det största som hänt oss! :) Ett år där jag inte haft någon som helst kontroll över min kropp och ett år som inneburit mycket frustration samtidigt som jag är så oerhört tacksam och lycklig! Det har varit ett känslosamt år helt enkelt för det är ju faktiskt så att man är gravid i 9 månader, det återstår alltså 3 månader på ett år så 2013 har ju varit mitt preggo år! :) 2014 förväntar jag mig starta med en otroligt häftig resa men det tar vi då! En sak i taget.. :)

Vi var på julbord med Krilles jobb ihelgen, det var en tjej som berättade för mig att hennes nyårslöfte förra året var att bli lite snällare och lite mer ödmjuk och att inte dömma folk för snabbt.. Jag tycker det låter som ett jättebra nyårslöfte! Tjejer är inte alltid snälla mot varandra och vi är bra på att dömma lite för snabbt.. Alla dessa nyårslöften om att träna lite mer, äta lite bättre osv.. Nee, det här kändes faktiskt som ett nyårslöfte som man behöver påminna sig om ibland!

Nu blir det visst film här, godnatt! :)

Ovido - Quiz & Flashcards