Alla inlägg under april 2015

Av Hanna Sjöström - 25 april 2015 22:53

Idag skulle vi gjort en massa saker.. Slängt och rensat men så blev det inte.. Vi kände bara inte för det idag.. Vi har bara myst med båda barnen hela dagen.. Slappat, lagat mat och framåt kvällen åkte vi in till Linköping för att fira Matilda.. Det blev en supermysig kväll med god tårta! Nu har jag krypit ner bredvid min minsta fast ändå största älskling! Jag är verkligen trött så nu borde jag sova..

Godnatt!

Av Hanna Sjöström - 15 april 2015 18:53

...jag inte borde bry mig så gör jag det.. Jag blir faktiskt ledsen!..



Av Hanna Sjöström - 13 april 2015 12:53

Idag fick Saga vara 3 timmar på dagis för att mjukstarta lite denna vecka.. Både tisdag och onsdag kommer hon vara långa dagar eftersom jag jobbar.. Hon hade varit lite hängigare idag än hon brukar och jag tror absolut att det har med hennes tänder att göra.. Lilla pluttan! Hoppas hon känner sig lite piggare imorn, hon har iaf ingen feber..

Jag passade på att åka till gymmet när jag hade lämnat Saga.. Så jag körde lite styrka men jisses så svag jag är! Men man måste ju börja någonstans och jag kommer garanterat ha ordentlig träningvärk imorn.. Kommer säkert smygandes inatt när jag ska jobba.. :)

Ligger i soffan och tar det lite lugnt medan Saga sover.. Jag borde också sova en stund men kan inte riktigt koppla av, får försöka med det när Krille kommer hem sen.. Så typiskt att jag jobbar 5 dagar denna vecka när Krille jobbar dag men så blir det ibland.. Helt klart min tuffaste jobbvecka som jag har framför mig.. Jobb måndag och tisdagnatt, sover onsdag och så upp och gå på personalmöte.. Sen är jag bara ledig torsdag så är det på't igen på fredag och så kör vi hela helgen.. Men jobbar mycket med Annika denna vecka så det ska bli kul.. :)

Nu ska jag vila lite innan huliganen vaknar..
Hej hopp!

Av Hanna Sjöström - 12 april 2015 22:26

Känner att jag också behöver lite egentid ibland och den här veckan har varit minst sagt intensiv.. Krille har jobbat kväll vilket innebär att jag i stortsett är själv och Majken har haft påsklov så hon har varit här hela veckan.. Sagas hörntänder har ÄNTLIGEN brutit igenom (dock bara där uppe) så hon har haft feber fram och tillbaka i veckan. Så påtal om egentid så åkte jag till gymmet ikväll.. Det var verkligen skönt att få rensa tankarna! Bestämde mig för att försöka springa 5 km och det gick! Det var sjukt jobbigt men kändes väldigt bra efteråt..

Imorn drar denna vecka igång och allt vad den har att erbjuda så som jobb, dagis, personalmöte osv så det är nog dags för den här mamman att gå och lägga sig..

Godnatt!

Av Hanna Sjöström - 3 april 2015 17:25

Jag var på begravning igår.. En ängla-begravning.. Det känns helt sjukt att någon som man älskar så mycket får ta adjö av sitt barn innan hans liv ens har börjat.. Innan han fått ta sitt första andetag.. Ingen ska behöva uppleva det! Det var en fin begravning med så mycket känslor!

Livet är så orättvist och det gör ont! Saga skulle få en kompis! I sommar skulle vi bebisgosa och vi skulle få skämma bort honom.. Nästa sommar skulle de kunna leka tillsammans.. Plaska i vattnet och Saga skulle lära honom alla bus hon kan.. Istället fick jag lämna ett gosdjur bredvid Arthurs kista från Saga! Det är inte rättvist! <3

Jag pussar lite extra på min fina dotter varje dag sedan det här hände.. Jag är så tacksam över att hon finns hos mig, samtidigt som jag blir påmind om hur skört livet är och att man inte ska ta något förgivet......

Nu är påsken här och den ska jag tillbringa med de som betyder mest, familjen!

Ovido - Quiz & Flashcards