Alla inlägg under februari 2014

Av Hanna Sjöström - 23 februari 2014 05:20

Amning över huvudtaget, så otroligt mysigt! <3 Hon är så nära och jag älskar att sniffa lite lätt på henne medans hon slumrar in för att sova igen.. Älskade unge! Nee nu ska vi sova ett tag till..

Av Hanna Sjöström - 13 februari 2014 09:40

Kom att tänka på... Det låter ju helt underbart allting när man får barn.. Trots att man älskar sitt barn till månen och tillbaka så ska man inte sticka under stolen med att det är en stor omställning.. Från att ha varit själv så har man nu en liten person som behöver ens fulla uppmärksamhet 24 timmar om dygnet.. Det är underbart men ibland såklart även jobbigt och det får man faktiskt säga men trots det så är det sååå värt det.. Att min kropp inte kommer se ut som innan, att jag kommer ha ett ärr vid troskanten, alla kilon jag gick upp och att jag har en bra bit kvar till min inskrivningsvikt, att jag faktiskt inte mådde speciellt bra under min graviditet och att jag hade en jobbig förlossning.. Tufft har det varit men när jag tittar på Saga, håller henne i min famn och överöser henne med all min kärlek så är det helt klart värt det!! <3

Av Hanna Sjöström - 13 februari 2014 09:25

Vackra, underbara, älskade barn! Jag vaknade vid sexhugget och hörde att min lilla tös gnydde i vaggan bredvid.. Jag la över henne i vår säng och hon fick äta.. Här har vi legat hela morgonen och bara myst.. Hon har ätit och sovit.. Det är det bästa som finns att vakna upp med henne vid min sida.. <3 Kan titta på henne hur länge som helst.. Kärleken till ett barn, till mitt barn! :)

Igår var vi på bvc igen och jag behöver nog inte vara orolig för om hon får i sig som hon ska för nu väger vår stora tjej 5000 gram. :)

Har inga direkta planer för dagen.. Ska på möte vid 17-hugget på jobbet bara.. Ska försöka passa på att pilla i mig lite frukost innan Saga vaknar igen.. Ha en bra dag.. :)

Av Hanna Sjöström - 7 februari 2014 18:46

Igår var det 4 torsdagar sedan som hon föddes.. Men på söndag är det den 9:e februari så då har det gått en månad.. :) Kan knappt tänka hur det var innan hon fanns här hos oss.. :) Dagarna springer på, Saga växer som tusan och man märker hur hon utvecklas till en liten person bara från dag till dag. Majken har varit här.. Vi har varit ute och gått lite, umgåtts, ja dagarna springer liksom på.. Igår mådde jag inte alls bra, kände i onsdags hur det började klia i halsen och så nös jag heela tiden.. Igår var jag zombie och jag tror att Saga kände det på sig för hon sov nästan hela dagen med undantag för matningarna då.. :P Idag mår jag bättre, lite snorig men inte alls som igår.. Konstigt!

Neheee nu ska jag umgås med mina finingar.. Tänkte Saga skulle vakna till så hon kan bada.. :) Ha en mysig fredag, det ska jag ha!

Ovido - Quiz & Flashcards