Alla inlägg under oktober 2014

Av Hanna Sjöström - 31 oktober 2014 23:19

Sen gymnasiet har den där trappan följt mig.. Det har varit en trappa som jag diskuterat mycket kring genom åren när jag läst och jag gillar den verkligen.. De handlar om människans behov. Både fysiskt och psykiskt.. Vad vi behöver för att överleva så som mat, sömn, sex till lite mer exitentionella frågor om hur vi förverkligar oss själva.. Men också om trygghet och kärlek! Även nu när jag ligger hemma i min säng kan jag fundera på trappan.. Förut har jag varit så inne på att man absolut inte får hoppa över ett trappsteg, inte fuska! Ett trappsteg måste fullbordas innan man går till nästa.. Men nu tror jag nog att man kan fuska lite.. De primära behoven behöver inte vara helt tillfredställda för att vi ska hoppa upp ett trappsteg.. När jag säger så så tänker jag framförallt på sömn! Som småbarnsförälder så finns det någon sån där extraenergi som man får ta fram ibland och man får helt enkelt anpassa antal timmar man sover efter barnet men ändå måste man trava framåt till nästa trappsteg. Det här tåls att fundera lite mer på, när jag funderat klart kanske jag ändå tycker att man inte kan fuska.. Ibland är tankarna bara överallt! :) Nu ska tanketanten sova!

Av Hanna Sjöström - 29 oktober 2014 21:28

Jag har slutat vara så där brutalt ärlig som jag var förr.. Drömde att jag började med det igen plus att jag var lika taskig tillbaka som jag märkt att många är!

Här hemma har vi höstlov så det är fullt ös med båda barnen.. Däremot har de väldigt kul tillsammans så det är roligt..

Fick för mig att möblera om lite i vardagsrummet häromdagen.. Tänk så mycket något så lite kan göra.. Känns mycket bättre iaf. Så nu står lite lampor på julklappslistan till vardagsrummet och hallen.. :) Det känns fortfarande som vi precis flyttat in kan jag känna ibland så vill få det lite mer "personligt".. Börjat sätta upp lite mer ramar med kort osv.. Det är bara att fortsätta.. :)

Neeeehe, tittar på greys så ska kolla klart..
Godnatt!






Av Hanna Sjöström - 12 oktober 2014 21:30

Ur tomma intet blev jag dunderförkyld i fredags.. Så den här helgen har ju inte varit superkul.. Igår somnade jag när jag nattade Saga, vaknade igen vid halv 10, birstade gaddarna och gick och la mig igen behövde nog sova lite.. Det värsta är ju att jag smittat Saga. Är ju väldigt nära henne hela tiden typ och hon vill ju kramas och hon pussas och grejar så självklart blev hon förkyld nu igen.. Hoppas det går över snabbt! Jag är så rädd att hon ska få tillbaka ett sånt där kruppanfall så ikväll när jag hörde att luftvägarna var påverkade fick hon lite luftrörsvidgande i förebyggande syfte.. Lilla pluttan! Blir ingen sång imorn för vår del.. Vi begav oss iaf iväg på fotboll igår.. Tänkte att utomhus smittar jag väl inte på samma sätt.. Egentligen skulle vi på kalas, Otto fyllde 1 år men ville ju absolut inte smitta ner alla barnen! Sanna spelade, de skulle kvala till 1:an och vann sin serie så de var goa och glada! Kul för dom! :)

Satt och fyllde i lite i Sagas bok förut.. Så mycket man glömmer och så fort det går så det är bäst att fylla i med jämna mellanrum så att den blir välfylld.. :)

9 månader har gått.. Nu har hon varit på utsidan längre än hon var i magen.. Tänk att hon alltid ska vara min.. Jag kände absolut kärlek innan Saga kom men inte alls på långa vägar som den kärleken jag känner för min lilla tös! För henne skulle jag gå genom eld och vatten! Jag har ju haft turen att ha Majken som bonus och självklart älskar jag henne men det är svårt att förklara för det är olika känslor och det går ju inte komma ifrån att man har andra känslor för sitt eget barn och med tanke på att det är ren biologi så är det ju inte så konstigt! :) Det är så kul att se Saga och Majken ihop.. Majken tar hand om henne, leker och vill hjälpa till och vill lära henne saker.. Saga i sin tur älskar verkligen Majken.. Hon blir överlycklig när hon kommer och vill vara där hon är hela tiden.. Fina systrar! <3

Tittar lite på fotbollen som är ikväll med Krille men tänker att jag nog ska gå och lägga mig snart.. Godnatt..

Av Hanna Sjöström - 1 oktober 2014 11:51

Nu har det gått cirka en vecka sedan Saga ammade på kvällen och natten.. Hon är så duktig min lilla tös! Det är en stor omställning för oss alla men vi försöker så gott vi kan.. :) Vissa nätter vaknar hon fler gången och visaa vaknar hon till framåt 4-5 och är hungrig.. Inte så konstigt eftersom hon somnar vid 19 på kvällarna nu.. Hör och häpna så tar hon välling på kvällen nu!! Åh, jag är så glad.. I förrgår la jag mig med henne i sängen.. Hon drack upp sin välling och sen vände hon sig om och somnade.. Igår åkte jag iväg för att umgås med lite jobbarkompisar och det hade gått jättebra för Krille att lägga henne! Älskade unge! <3

Ovido - Quiz & Flashcards