Alla inlägg under juli 2015

Av Hanna Sjöström - 13 juli 2015 22:18

Nu är det nära... Jag har 2 pass kvar denna vecka sen har jag äntligen semester! Jag hoppas att jag ska kunna stressa ner lite och få lite koll på mig själv för just nu är allting väldigt rörigt och stressigt.. Jag har inte koll på tider, kommer inte ihåg vad jag bestämt och vem jag ska träffa eller vad jag ska göra... Som sagt, jag behöver verkligen lite semester nu..


Neheee, orkar visst inte skriva mer.. Ska ta och sova lite så kanske jag är piggare imorn.. :) Godnatt!

Av Hanna Sjöström - 2 juli 2015 22:38

Det var visst dags för en liten update.. :)

Skrev ett långt inlägg häromdagen som handlade om mitt jobb och om arbetsmoral men jag valde att inte lägga upp det för jag var så himla sur och då är det lätt att man skriver dumma saker.. :P

Just nu sitter jag på altanen med en öl i handen och njuter.. Det har verkligen varit varmt idag så det var verkligen ett härligt avslut på dagen! :)

Lillchefen har gått och fått öroninflammation.. Det var verkligen otippat! Jag trodde det berodde på tänder eller kanske en urinvägsinfektion.. Jag hade knappt någon tanke på att ringa VC men så insåg jag att hon faktiskt hade haft feber i 4 dygn och då ska man ju söka och det tyckte även 1177 så då gjorde vi det.. Så nu kör vi på penicillin i 5 dagar.. Faaan vad taskig man känner sig när hon måste ta det där.. Det smakar ju skit och 3 gånger om dagen.. Hon är superduktig iaf men 4 dagar minus 1 gång kvar eftersom jag hann med en gång igår.. Det är ju för hennes bästa får jag tänka fast att det gör ont i mig att tvinga henne när hon inte vill.. Det innebär att mamman har fått vabba eftersom pappa har kvällsvecka. Det känns inte bra med tanke på att vi inte har något folk att sätta in men HON går ju såklart först! Tyckte att hon var bättre idag redan.. Blev förvånad över att hon sov så pass förra natten som hon gjorde.. Det är däremot svårt att hålla henne inomhus.. Eftersom hon haft feber ska hon ju inte vara i solen men vi har tagit några cykelturer och lite så iaf.. Nu längtar jag efter semester! 4 veckor är mer än välkommet! :)


På lördag blir det grill och lite vuxendricka med några fina mammor! Ser verkligen fram emot det.. Ska bli superkul.. :) Ibland kan man nästan känna att man glömt bort hur det var och hur man själv var innan man fick barn.. Inte okej! Ibland kan jag tycka att jag själv bleknat bort lite så därför har jag bestämt mig för att ta ett steg i rätt riktning igen.. En riktning som jag valt tidigare och som jag vet gör att jag mår bra.. :)

Nehe nu har jag ordblajjat klart för en stund.. Ska hämta Saga som somnat i soffan och krypa ner i våran säng.. Älskar att sova bredvid den lilla människan!

Godnatt! <3





Ovido - Quiz & Flashcards