Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

4 månader!

Av Hanna Sjöström - 6 maj 2014 22:49

Tänk att på fredag blir vår lilla tös 4 månader.. Det är så härligt att se hennes framsteg, allt hon lär sig och hur hon utvecklas till en person.. För tro mig, även att hon bara är 4 månader så vet hon precis vad hon vill denna lilla dam och visar tydligt om hon inte får som hon vill.. :)

Tänk att det är 4 månader sedan som vattnet gick och en lååång förlossning startade.. Efter allt som hände så har läkare och barnmorskor varit mycket noga med att poängtera vid nästa barn behöver det absolut inte bli så igen. Förut har jag absolut inte kunnat tänka på ett till barn.. Men självklart vill jag att Saga ska få ett syskon någon gång. Dock har allting som hände satt sina spår och jag kan säga att jag är livrädd.. Både för att få en lika jobbig graviditet och för förlossningen.. Men det är absolut inget jag behöver tänka på nu och de val man står inför om det blir så.. För var dag som går tillsammans med min lilla fina tjej så är det lättare att acceptera och lägga det som hände bakom sig.. Trots att det alltid kommer vara något som jag bär med mig och det absolut värsta jag varit med om i hela mitt liv.. Jag kan säga att hade inte Krille funnits där så vet jag inte vad jag hade gjort och att min mamma satte sig i bilen och åkte till oss när vi ringde efter henne betydde allt.. När klockan slog 12.01 den där torsdagen den 9 januari och jag hörde Sagas första skrik så kände jag en enorm lättnad.. Trots att jag skakade som ett asplöv så rann tårarna av lycka! Lycka att hon äntligen var här!! När jag hörde det skriket så visste jag att jag kommer göra allt för henne.. Vid varje andetag finns hon i mina tankar.. Älskade unge! <3

 
 
Ingen bild

Sanna

7 maj 2014 13:37

Kan verkligen förstå att en jobbig förlossning sätter spår :/ Tänker alltid att jag hade världens tur!

Och Saga har ju allafall en storasyster redan, men klart man vill de ska va mer syskon :) Men du kommer garanterat "glömt" de värsta så småningom och nästa gång kanske blir en helt annan grej! :)
Puss och kram

Hanna Sjöström

8 maj 2014 08:58

Men någon ska ju få de tuffa också.. :P haha nee men klart man är rädd men det får jag jobba på.. :) Du ska verkligen vara glad att din gick så bra, så skönt!! :)

Får hoppas på det.. :) Ja det har hon ju men frågan är hur kul Majken tycker det är om några år.. ;) haha nee men man vill ju såklart att de ska "dra nytta" av varandra! :) puss o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Sjöström - 1 februari 2016 12:20

Det här med att vara sjuk är ju inte någon höjdare precis.. Igår var jag inte så kaxig precis.. Idag är det tomt här hemma när hon är på dagis.. Igår hade jag en tös som inte lämnade min sida många minuter.. Hon låg bredvid mig i sängen nästan hela d...

Av Hanna Sjöström - 18 oktober 2015 21:29

När man inser att saker aldrig kommer att bli som de varit.. När den känslan verkligen infinner sig så känns det som ett slag i magen och jag tappar luften! Igår hade jag en efterlängtad kväll tillsammans med Maria, min fina barndomsvän.. Vi satt...

Av Hanna Sjöström - 16 september 2015 22:40

Älskar dessa lediga dagar ihop med Saga.. Idag har vi slappat en massa.. Både hon och jag har varit riktiga soffmonster.. Vi har målat med målarfärg och lekt och så har Renée varit här och umgåtts med oss.. Framåt kvällen tog jag en promenad med Sofi...

Av Hanna Sjöström - 14 augusti 2015 20:04

Krille tog med sig båda barnen och åkte till Väderstad.. Jag begav mig till gymmet och nu sitter jag på altanen och har precis avnjutit lite taco.. Har egentligen massor att göra inne, en tvätt ska hängas, diskmaskinen plockas ur.. Köket röjas, det l...

Av Hanna Sjöström - 13 juli 2015 22:18

Nu är det nära... Jag har 2 pass kvar denna vecka sen har jag äntligen semester! Jag hoppas att jag ska kunna stressa ner lite och få lite koll på mig själv för just nu är allting väldigt rörigt och stressigt.. Jag har inte koll på tider, kommer inte...

Ovido - Quiz & Flashcards