Alla inlägg under juli 2013

Av Hanna Sjöström - 12 juli 2013 14:20

Plugget är färdigt för idag.. Kom ju på att jag kunde ta med mig den bärbara ut på altanen så slapp jag dra ner persiennerna.. :P Dagens ämne var döden.. Inte mitt favoritämne precis! Nu lägger jag det bakom mig och njuter av att det är helg.. :)

Ska vila 10 minuter, göra mig i ordning och sen åka in till Mjölby en sväng..

Hoppas det blir en solig och fin helg.. Man kan tro att vi bor på landet så sinnes mycket flugor som flyger in.. Bläää!

Av Hanna Sjöström - 12 juli 2013 10:05

Idag går vi in i v. 15..
Det går snabbt men ändå känns det som en evighet till januari.. Fast behöver nog allt lite tid till all förberedelse.. :) Både när det gäller allt som behövs till en bebis och även för att förbereda oss på att vi ska bli föräldrar.. Det liksom känns som en process vecka för vecka.. :)

Nu blir det frukost och några timmar framför datorn.. Lockande, neee men så illa tvungen.. :) Jag ska INTE titta ut får dra ner persiennerna tills jag är klar..

Idag går Krille på semester, jippiii! Tänk att slippa det där alarmet som jag alltid vaknar av i 4 veckor! :)

Ha en fin fredag!

Av Hanna Sjöström - 5 juli 2013 10:55

Både mamma och Sanna tyckte att jag fått en mage nu.. Mysigt att det händer något! :) Fast jag känner mig mest mjuk och pluffsig.. Säkert för att jag inte kunnat träna på typ 3 månader heller... Hoppas jag får må bra snart så jag iaf kan motionera lite.. Att komma igång med träningen som jag sysslade med för 3 månader sen får nog vänta ett tag.. Bevara men inte bygga och nu har jag inte så mkt att bevara så vardagsmotion och lätt träning är mitt mål.. Att må så bra så jag orkar det, det kör vi på! :) Det är mkt träningsbilder, vältränade magar och snygga träningskläder på instagram.. Men jag längtar så mycket efter januari så det där känna rätt avlägset för mig just nu.. Så är det ju, olika stadier i livet.. :) Igår fick vi ju se våran lilla plutt.. Blir helt varm i hjärtat när jag tänker på det, både på bebis och hur underbart det är att se Krille så glad! :) Det var mkt rörelse på det lilla livet, tänk när man känner alla de där sparkarna.. <3

Genomförkyld, låter som någon tryckt ner ett sandpapper i halsen på mig.. haha blir en intressant jobbhelg det här.. Jag som var nervös innan för hur jag ska klara det eftersom jag är såå mycket tröttare nu och har en tendens att må illa när jag blir trött.. Men det fixar sig! :) Nu ska jag gå upp och äta frukost så får jag se om jag kan sova lite mer sen.. Inte jobbat natt på ett bra tag nu så kommit ur de rutinerna lite.. :)

Ha en bra fredag! :)

Av Hanna Sjöström - 3 juli 2013 12:23

Jag gick och la mig igår och kände att det kliade lite i halsen.. Imorse vaknade jag med halsont och tokigt snorig.. Suck! Det ena avlöser det andra.. haha Halsontet känns bättre efter lite vaniljglas.. Hoppas det håller sig borta.. :) Vaknade iaf och gick upp och tog en strepsils.. Som jag alltid brukar göra när jag börjar känna något i halsen.. När jag tryckt in den i munnen kom jag på, oj! Får jag äta dem? Så jag fick läsa innehållsförteckning och googla lite, halv sex på morgonen.. Jippi!! ;) Men såklart jag gör det.. Vill inte stoppa i mig en massa saker som skulle kunna skada den lilla, sköra personen som bor i min mage..


Imorn ska vi få se h*n.. :) Jag har ju redan fått en liten tjuvkik men inte Krille.. Han tyckte det var fuskigt så imorn ska vi såklart dit tillsammans! Känns tryggt att ha honom vid min sida, att vi gör det här tillsammans! :) Utan honom skulle jag inte klarat det här.. Han har fått ställa upp mycket på mig de senaste veckorna små saker som att laga mat och handlat sånt jag behöver.. Bara en sån sak som att bli kliad på ryggen eller en puss eller en kram när jag mått som sämst.. Ja, utan honom hade det inte gått och inte utan min mamma!! Världens bästa mamma.. Hon ställer upp på mig till 110% i alla lägen och oftast behöver jag inte ens säga något, hon bara förstår! Hon är bäst! :)

Nu längtar jag till semestern, ska bli härligt! :) Hoppas på fint väder.. Jag har inte ens badat i år än.. Det längtar jag efter..

Ha en bra dag!


Av Hanna Sjöström - 1 juli 2013 22:50

Min första jobbdag på typ 3,5 vecka.. Nu är jag heeeelt slut... Sitter i soffan och försöker få några krafter till att gå till badrummet för att sedan gå och lägga mig.. Det går inte så bra.. Jag blir nog fast här ett tag.. Vi tittar på The killing så blir väl några avsnitt till om jag känner oss rätt.. :)

Nee, bäst att titta nu så jag inte missar en massa.. Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards