Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Hanna Sjöström - 25 augusti 2012 23:41

Insåg ju att det går att blogga från mobilen också.. Vad kul! Nu ligger jag i alla fall i sängen så snart blir det kanske lite sömn..


Har ägnat mig åt lite shopping både igår och idag, det gillar jag.. Igår införskaffade jag mig i alla fall ett par nya promenadskor.. De är ju egentligen löparskor men med tanke på att jag inte är ett så stort fan av att springa, aldrig varit, så kallar jag dem promenadskor.. Det jag skulle komma till är att jag är en person som ALLTID får skoskav av nya skor. Kan även få av gamla jag inte använt på ett tag.. Tog med Majken och Jamie på en promenad ner till Öb och lekparken på förmiddagen idag. Självklart ville jag prova mina nya skor och gissa, inget skoskav! De var så himla sköna att gå i.. Kan verkligen rekommenderar mina nya Nikeisar..

Ska nog nästan lägga in en bild på dem imorn, så bra var de!!!

Nee, nu ska jag nog göra ett försök till att sova! Natti, natti!

Av Hanna Sjöström - 25 augusti 2012 21:54

Hej!


Jag tänkte att jag skulle försöka mig på det här igen, dock fick det bli en ny blogg.. 
Kan inte lova att jag kommer att vara flitig i den här bloggen heller, men jag ska försöka..

Jag är ju inte precis en sån där rolig bloggare som skriver humoristiskt eller som egentligen kanske är så vidare intressant.. Men det är i alla fall jag, det här är mitt liv och vill ni läsa om mig så välkomna!  


Jag fyller i alla fall 24 år nu i höst. Jag vet att det inte är så gammalt men jag undrar ändå, vart tog åren vägen?

Det har gått så tokigt snabbt allting sedan man slutade gymnasiet.. Nästan lite för snabbt, ibland måste man pausa och tänka efter vad som händer och vart man står i livet... 


Jag bor tillsammans med min fina Kristofer i ett hus i Skänninge som vi köpte för nästan exakt 1 år sedan. Den 8:e augusti 2011 blev vi husägare. Vi flyttade in i ett hus som behövde totalrenoveras men med hjälp från våra fina familjer så har vi kommit en bra bit på vägen. Speciellt Krilles pappa, Claes! Vi har en hel del kvar som vi vill göra och som behöver göras, men man får ta lite i taget.. Vi har ju inte tänkt att flytta härifrån inom en snar framtid så förhoppningsvis så hinner vi det vi har tänkt.. Hade jag idag vetat hur mycket tid och energi en sådan renovering tar, vet jag inte om vi hade köpt det här huset.. Men nu är det vårt och vi har kommit en bra bit på vägen och här ska vi bo tillsammans! 

Här är en bild på Krille och mig från när vi var på Cypern nu i Juli. 



Kristofer har en söt liten Majken också som bor hos oss när hon inte är hos sin mamma. Det är en härlig liten tjej men jag ska inte sticka under stolen med att det inte alltid har varit och inte alltid är lätt att vara "bonusmamma". Men jag försöker göra mitt bästa trots att det ibland ställer mig inför en del hinder, problem och funderingar..


Det var väl lite sån där basic fakta om mig, vart jag står i livet just nu - en del saker dock men det får räcka för nu..


Ska nog ta och slappa lite i soffan nu, har varit barnvakt åt en mysig liten Jamie sen igårkväll och kan säga att jag inte riktigt är van vid att ta hand om två barn samtidigt så jag är rätt trött.. 


Imorn är det söndag och då far vi till Söderköping och hoppas på en mysig dag! 

Godnatt!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards