Alla inlägg den 5 december 2013

Av Hanna Sjöström - 5 december 2013 15:48

Imorn går jag in i v.36 och idag har jag varit hos barnmorskan.. Bebis har sjunkit ner och barnmorskan var säker på att bebis inte kommer snurra runt nu.. :) Hade både min barnmorska och en barnmorskeelev idag.. Det kändes bra och eftersom barnmorskan förklarar så mycket för den andra tjejen så får man ju reda på en massa saker själv också.. Vi lyssnade på hjärtat och magen hade växt 2 cm sen sist.. Jag fick se bebis huvud på en monitor och det känns ju så mycket mer verkligt då.. Bebis växer och jag längtar som en toooook.. Jisses vad duktiga barnmorskorna är egentligen, vad mycket de kan och vet.. :)

Vi gjorde en sammanfattning av graviditeten och när man tittar på alla värden och allting så har jag ju haft en toppen graviditet, iaf på pappret och det innebär ju att bebis iaf mått bra hela tiden.. Synd bara att jag själv åkt på alla gravid-åkommor man kan tänka sig typ så den har ju inte känts så enkel och smidig för mig.. Men vad jag hört från alla så är det värt det ;) och det är ju tur att människan är skapt på ett sådant sätt att vi glömmer mycket..

Det senaste nu är att jag börjat svullna, mina fötter, ben och händer är förskräckliga.. På kvällen får jag knappt på mig skorna men nu kan jag iaf se ett ljus i tunneln.. :)

Fick förresten hem mitt samlade betygsdokument häromdagen.. Ja, nu är ju alla kurser klara och det känns väldigt skönt!! :)

Nu en liten vilostund!

Ovido - Quiz & Flashcards