Alla inlägg den 12 december 2012

Av Hanna Sjöström - 12 december 2012 18:40

Ligger i soffan med täcket över mig tillsammans med en sjukling.. Har inga planer på att göra mycket mer idag.. :)

Åkte in till Mjölby för att träna med Natta vid 14. Nu var det nästsista gången så på onsdag nästa vecka kör vi sista passet tillsammans.. Hon är så himla duktig på vad hon gör!! :) Helt otroligt att jag levt på så olika sätt och mått så olika.. Att man kan göra sådana förändringar på bara några månader.. Jag kommer aldrig sluta älska choklad och jag kommer inte sluta äta skräpmat och man kan äta sånt men med måtta.. Med måtta kan man äta allt i stort sett! Det handlar inte bara om vad man väger, det handlar om så mycket mer.. Hur man mår både fysiskt och psykiskt och inte minst på insidan.. På 3 månader så mår jag så sinnes mycket bättre än jag gjort på länge.. Jag har fått bättre självförtroende och jag trivs så mycket bättre med mig själv!

Jag är så glad att jag valde att göra det här på det här sättet och jag är inte klar än! Det här var och är ett bra sätt för mig.. Visst hade jag kunnat gå bara på en diet för att gå ner i vikt men det var inte vad allt det här handlade om.. Jag ville hitta tillbaka till mig själv, till Hanna som tränar, är pigg och bryr sig om hur hon ser ut! Jag ville också bli starkare! Jag vill inte glömma bort mig själv som jag faktiskt tycker att jag gjort de senaste åren! Mår jag bra så mår även de i min närhet bra! :)

Jag skrev ett inlägg för längesen om att jag inte kunde förstå personer som la ut bilder på sig själv hela tiden och att det inte spelade någon roll hur jag såg ut eller hur mycket jag vägde så skulle jag aldrig göra så.. Men nu kan jag tycka att det beror på.. Osäkerhet och bekräftelse finns hos vissa medan andra vill visa sina resultat, vad man kämpar för! Det sista kan jag verkligen förstå! Den svenska avundsjukan finns även hos mig, tro mig! :)

Mina inlägg handlar mycket om att jag tränar men det är det jag lägger mycket tid, tankar och funderingar på nu.. Jag vill ha positiva saker i mitt liv, allt det andra kvittar faktiskt och sådant som ger negativ energi försöker jag välja bort så mycket jag bara kan!

Efter träningen idag la jag mig en stund i solariet, det är verkligen avslappning för mig.. Har det alltid varit, när jag gick i skolan solade jag mycket och kanske just för att då fick man varva ner.. Man kan ju inte göra något annat än att just bara ligga där och slappna av! Skönt är det! :)

Nu ska jag fortsätta slappa i soffan! Ha en bra kväll! :)

Ovido - Quiz & Flashcards