Direktlänk till inlägg 25 december 2012

En mysig jul..

Av Hanna Sjöström - 25 december 2012 13:40

Ja, julen har varit riktigt mysig och än är den inte över..


I lördags hade vi julafton med Majken. Hela Krilles familj var här och vi åt lite julmat och hade en mysig kväll.. Majken var uppspelt och jag tror hon blev väldigt nöjd över sina paket. :) Vi avslutade kvällen med att spela spel, ja, Krille och Majken. Vi hann med 3 av hennes nya spel hon fick och efter det var vi helt slut alla tre efter en hel dag med fix och jul. På söndagen åkte vi mot Örebro klockan 11 för att lämna Majken hos mamma.. Det gick bra att åka men synd att hon inte kunde stanna ännu längre. Vi har haft en riktigt bra vecka och Krille och Majken har fått massa kvalitetstid, så det var toppen! :) 

Framåt kvällen sen åkte vi till Väderstad till Krilles föräldrar där det var dags för uppesittarkväll.. Vi åt en massa god julmat och spelade bingolotto. Även det var en bra kväll, dock lite långt med bingolotto på typ 4 timmar eller vad det var men det var mysigt.. Sen åkte vi hem och Krille började packa..


Julaftonsmorgonen började med att jag fick pussa min Krille hejdå eftersom han skulle åka till England och titta på fotboll.. Känns lite så där i hjärtat men jag vet ju att han kommer ha hur kul som helst och det unnar jag honom verkligen, det är bara så tomt utan honom.. Men det ska ju vara bra att längta efter varandra ibland har jag hört och det gör jag verkligen nu.. Min fina pojkvän! Sen åkte jag till mamma vid ett ungefär, hämtade upp mormor på vägen och sen var vi samlade. Jag, mamma, mormor, David, Sanna och Renée. Det blev såklart en massa god julmat igen. Mormors revbenspjäll är ju oslagbara! MUMMMMS! Eftersom julafton blev lite annorlunda i år så tittade på Kalle Anka och sen delade ut vi julklapparna.. I vanliga fall brukar vi alltid göra det senare framåt 18 typ.. Bortskämd det blev jag och jag är super nöjd över alla mina julklappar! :) Klockan gick tokigt snabbt och vi körde lite spel och fikade. David åkte vidare för att fira lite med Joline och framåt 18-18.30 kom Håkan, Sabina och Tammie och då blev det julklappspelet ihop med dem.. Det var roligt! :) Det var en hellyckad julafton och jag måste säga att jag har en väldigt fin familj!

Idag bestämde jag mig för att åka till gymmet.. Det var välbehövliga kilometer på löpbandet idag med tanke på att jag inte direkt vågat träna så mycket i veckan pga av ryggen men nu känns den bra och det är bara att köra på igen.. Så nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag åka till mormor på juldags-fika! Så än är inte julen slut för mig.. :) 

Idag har jag och min fina pojkvän officiellt varit tillsammans i 3 år.. Vi hade ju träffats ett tag innan men det var inte fören på juldagen som en kompis till mig frågade om vi var tillsammans och vi sa att vi var det.. Innan hade vi liksom inte riktigt vågat ta det klivet.. :) Så därför har vi bestämt att det är våran dag!  Fick ett jättegulligt sms av honom förut så nu längtar jag lite extra efter honom..   

Nej, nu ska laxen in i ugnen och Hanna i duschen!

Hejhopp!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Sjöström - 1 februari 2016 12:20

Det här med att vara sjuk är ju inte någon höjdare precis.. Igår var jag inte så kaxig precis.. Idag är det tomt här hemma när hon är på dagis.. Igår hade jag en tös som inte lämnade min sida många minuter.. Hon låg bredvid mig i sängen nästan hela d...

Av Hanna Sjöström - 18 oktober 2015 21:29

När man inser att saker aldrig kommer att bli som de varit.. När den känslan verkligen infinner sig så känns det som ett slag i magen och jag tappar luften! Igår hade jag en efterlängtad kväll tillsammans med Maria, min fina barndomsvän.. Vi satt...

Av Hanna Sjöström - 16 september 2015 22:40

Älskar dessa lediga dagar ihop med Saga.. Idag har vi slappat en massa.. Både hon och jag har varit riktiga soffmonster.. Vi har målat med målarfärg och lekt och så har Renée varit här och umgåtts med oss.. Framåt kvällen tog jag en promenad med Sofi...

Av Hanna Sjöström - 14 augusti 2015 20:04

Krille tog med sig båda barnen och åkte till Väderstad.. Jag begav mig till gymmet och nu sitter jag på altanen och har precis avnjutit lite taco.. Har egentligen massor att göra inne, en tvätt ska hängas, diskmaskinen plockas ur.. Köket röjas, det l...

Av Hanna Sjöström - 13 juli 2015 22:18

Nu är det nära... Jag har 2 pass kvar denna vecka sen har jag äntligen semester! Jag hoppas att jag ska kunna stressa ner lite och få lite koll på mig själv för just nu är allting väldigt rörigt och stressigt.. Jag har inte koll på tider, kommer inte...

Ovido - Quiz & Flashcards