Alla inlägg den 11 september 2013

Av Hanna Sjöström - 11 september 2013 15:02

Så himla gött! Första styrkeövningarna gjorda sen jag började må så dåligt av graviditeten.. Blev lite övningar här hemma och det funkar precis lika bra.. Skönt! Ska åka bort med lillasysters bil nu så tänkte ta en promenad i och med det.. Jag har verkligen tappat grymt mycket och det är ju inte så konstigt, jag är otymplig men samtidigt är det ju lite charmen med att var gravid.. Hade jag kunnat träna hela tiden hade jag säkert varit smidigare men så var inte fallet, bara gilla läget.. :) Jag har lite att jobba på i vår sen helt enkelt! En ordentlig utmaning! ;)

Av Hanna Sjöström - 11 september 2013 12:57

Haha jag ska inte skriva om hur det går till att bli gravid men däremot ska jag skriva om att inte ta det för givet att kunna bli gravid.. I dagens läge med tanke på hur samhället ser ut, vad vi äter för mat, vad våra kroppar utsätts för varje dag så är det inte så konstigt att det blir svårare och svårare att få barn och att inte kunna ta för givet att man faktiskt kan få barn! Inte heller med tanke på att det idag är viktigare att göra karriär och sen skaffa barn.. Det är ju faktiskt så att det blir svårare ju äldre man är.. Jag tog verkligen inte för givet att jag kunde bli gravid.. Jag har bland annat en kusin som har adopterat.. Jag var nog lite mer åt andra hållet, skeptisk och hur skulle jag reagera om jag fick domen.. Nee, du kan inte få barn.. Att adoptera är något fantastiskt men också en lååång väg och väntan.. Vissa människor skaffar barn hit och dit som egentligen inte borde ha barn alls och så finns det dom, de perfekta föräldrarna (enligt mig) som blir granskade ut i fingerspetsarna bara för att det biologiskt inte fungerar.. Jag kan bli sååå arg! Nee, man kan inte ta det förgivet men man kan ju inte heller gå och tänka att man inte kan bli gravid.. Det är en balansgång det där.. :)

Först väntar man på beskedet, är det ett plus på stickan? Nu väntar man ivrigt på att få reda på vad det är för filur där inne och samtidigt hoppas man att allting ska gå bra.. På fredag är det 16 veckor kvar.. Jisses! Hur det känns efteråt när filuren är här, det vet jag inte än så det kan jag inte uttala mig om.. :)

Av Hanna Sjöström - 11 september 2013 12:27

Yes, gött äre.. haha nee inte så värst men nu är båda proven gjorda och det känns skönt! Får jag bara vänta på resultatet på det här sista också.. :) Det gick säkert bra, den inställningen måste man ju ha! Svarade på alla frågor även om det ibland kan bli lite luddigt när jag ordblajjar och svävar ut lite.. :P

Tänkte ut och traska en sväng och fortsätta med lite tvätt och annat nödvändigt.. Är ju ledig imorn så behöver ju inte göra allt jag tänkte idag.. :) Är rätt trött så en liten lur sen vore ju inte helt fel.. Sover sinnes dåligt just nu på nätterna.. Drömmer en massa otäcka drömmar och vaknar 10 ggr per natt typ.. Trist men det är säkert övergående.. :)

Nehepp, har inget roligt direkt att förtälja..
Hejhopp!

Ovido - Quiz & Flashcards