Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Hanna Sjöström - 13 augusti 2013 23:55

Så här mycket som mamma och jag gjort på två dagar har jag inte gjort på hela semestern! Men det är ju så fantastiskt skönt att få lite ordning och reda på sakerna.. Jag ska allt fortsätta med operation skapa ordning.. :) Jag har lite lådor i kök och hall som behöver rensas och även ett garage som behöver få lite reda i oredan.. Men garaget får nog allt min kära sambo hjälpa till med med tanke på hur mycket han sluppit de här två dagarna när han jobbat.. :P Tack världens bästa mamma, utan dig hade jag gett upp efter bara några timmar.. Varför är det alltid så att mammor är så bra på sånt där, fixa och greja?.. :) Men innan garage och lådor ska jag se till att det blir ordning på kläderna som jag håller på att tvätta.. Jisses vad mycket det blev när man ska tvätta om saker!

Sen har vi två barnrum som behöver organiseras till vintern.. Majken ska istället för två rum få ett och det andra ska bli bebisrum.. Frågan är bara vilket rum som blir vilket, det beiga eller det rosa förhoppningsvis får vi iaf reda på det redan på måndag.. :) Majken sa att om det blir en tjej ska hon få det rosa och om det blir en pojke ska han få det beiga.. Hon verkar glad och ivrig och säger att hon gärna delar med sig! Bara hon får vara delaktig så hon inte känner sig utanför eller bortglömd så ska det nog bli bra.. :)

Tankar som dyker upp hos mig ibland.. När Majken är äldre kommer hon självklart förstå innebörden av att inte ha samma mamma men jag vill verkligen inte att hon ska känna den känslan av att vara ett halvsyskon utan att hon verkligen känner att det är hennes småsyskon! Det känns viktigt! Jag tror att många tankar rör sig i hennes huvud, hon frågade mig sist om jag alltid kommer vara hennes bonusmamma även att jag blir mamma och självklart kommer jag vara det! <3

Ögonen går i kors, ryggen är inte vad den borde och illamåendet ligger där och gror eftersom jag är så trött så nu får det bli sängen. Sov gott! :)

Ovido - Quiz & Flashcards