Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Hanna Sjöström - 19 augusti 2013 12:58

Alltså denna känsla går inte att beskriva.. Den här lilla varelsen är inte ens på utsidan än och känslorna som väcks är helt enorma.. Jag blir gråtfärdig bara jag tänker på h*n, glädjande tårar såklart! :) Så otroligt häftigt!

Vi har alltså varit på ultraljud nr 2 idag.. Kan ju säga att det blev en blandad upplevelse.. Fick till mig av barnmorskan jag träffade vid förra ultraljudet att det var extremt viktigt att jag var kissnödig och att jag skulle dricka mycket vatten.. Att säga detta till en gravid kvinna som ständigt är kissnödig och självklart vill göra som hon blir tillsagd blev ingen bra kombination.. I bilen på väg in till Motala var jag så kissnödig att jag började tjuta.. Krille fick stanna vid vägkanten.. Jag tänkte, jag måste kissa lite iaf.. När vi var framme vid sjukhuset i Motala var jag lika kissnödig igen.. Fick uppsöka toalett igen men försökte att bara kissa lite igen.. När jag kom in var det två barnmorskor eftersom de hade en ny apparat så de skulle hjälpas åt med alla inställningar.. Den ena sa, du är kissnödig va?. Jag var så kissnödig så hon sa tillslut till mig att gå och kissa ordentligt, ut med allt! Plus att hon sa att det inte var så viktigt att vara kissnödig, det var viktigare vid första ultraljudet.. Suck! Efter det toabesöket blev jag som en ny människa och vi kunde njuta av att titta på bebis i magen medan hon gick igenom alla organ och mätte och grejade.. :) Vilken förmiddag det blev, jobbigt att vara så sinnes kissnödig men överlag helt underbart att se bebis! :)

Ovido - Quiz & Flashcards